Bug GM – liczba klatek w sprite_add dla GIFów
Dodany: 5 marca, 2011 | Kategoria: Game MakerDzisiaj znalazłem buga w GM 8.0.
http://bugs.yoyogames.com/view.php?id=596
Chodzi o to, iż drugi parametr funkcji sprite_add, to liczba klatek w obrazku. Pozwala to na wczytywanie tzw. stripów – kolejno ułożonych obok siebie poziomo grafik w postaci jednego obrazka, jako kolejnych klatek sprite’a w GM. Wszystko działa dobrze do czasu, gdy wczytujemy GIFa. Jak czytamy w helpie, dla animowanych gifów, GM bierze jako parametr imgnum liczbę klatek GIFa. Okazuje się jednak, że nie tylko dla animowanych, ale ogólnie dla gifów – zatem GIF nieanimowany ma zawsze jedną klatkę, nie ważne ile byśmy podali w funkcji sprite_add.
Wniosek – gifów nie można używać jako stripów w trakcie działania gry. JPG, PNG, lub animowany gif.
Tagi: bug, game, gif, jpg, maker, png, sprite_add Brak komentarzy »
Leave a Reply